Akcja Inkubacja 2019

🔶 AKCJA INKUBACJA 🔶

Jeśli pragniecie rozwinąć swoje kiełkujące inicjatywy kulturalne, doskonalić nowe projekty lub dowiedzieć się jak przekuć pomysły w działanie – to warsztaty dla Was. Przygotujcie się na wiele godzin spędzonych na myśleniu, rozmowach i planowaniu. W jesienne piątkowe wieczory i weekendy w Pireusie, zaproszeni prelegenci i prelegentki podzielą się z Wami wiedzą oraz praktycznymi umiejętnościami z zakresu:
🔸 tworzenia strategii,
🔸 pisania wniosków,
🔸 finansowania projektów,
🔸 komunikacji i promocji w social media,
🔸 budowania relacji ze społecznością,
🔸 turkusowego zarządzania i komunikacji interpersonalnej,
🔸 emisji głosu.

Formularz zgłoszeniowy

👉 Ostatni dzień nadsyłania zgłoszeń: 06.10.2019 (23:59)
👉 Ogłoszenie wyników naboru: 10.10.2019

 REGULAMIN 

Czas cyklu warsztatowego: 18.10.-01.12.2019
Osoby deklarujące udział w całym cyklu warsztatowym mają pierwszeństwo przy zapisach. Limit osób uczestniczących w pojedynczym warsztacie to 15 osób.

Działania związane z projektem Akcja Inkubacja są skupione przede wszystkim na wielopłaszczyznowym wspieraniu osób początkujących, planujących założyć własną działalność w formie stale działającego projektu albo działalności o charakterze kulturalnym, artystycznym czy społecznym. Ponadto działania będę skierowane również do osób, które rozpoczęły już swoją działalność, lecz na swojej drodze napotykają trudności typowe dla początkowej fazy rozwoju projektów.

🔶 Harmonogram warsztatów Akcja Inkubacja 2019
(*data i godzina warsztatu może ulec zmianie – do potwierdzenia)

18.10. g. 17:00 – 21:00 Warsztaty strategiczne cz. I / Artur Brzyski
20.10. g. 16:00 – 20:00 Warsztaty projektowe: piszemy wnioski! / Emilia Mazik
25.10. g. 17:00 – 20:30 Jak mówić bez wysiłku – podstawy emisji głosu w mowie / Ewa Maciorowska
26.10. g. 12:00 – 17:00 Social media dla małych i średnich instytucji kultury / Karolina Kulig
27.10. g. 11:00 – 14:00 Kreatywne śniadanie: Budowanie relacji ze społecznością / Anna Meronk
15.11. g. 17:00 – 21:00 Warsztaty strategiczne cz. II / Artur Brzyski
*23.11. g. 14:00 – 20:00 Turkusowe filary organizacji / Malwina Janik (Turkusowy Poznań)
*24.11. g. 12:00 – 16:00 Komunikacja interpersonalna / TBC
*29.11. g. 17:00 – 21:00 GRA: Turkusowe filary organizacji / Turkusowy Poznań
30.11. g. 12:00 – 17:00 Crowdfunding jako narzędzie finansowania projektów / Jakub Sobczak
01.12. g. 12:00 – 17:00 Fundraising: jak prosić o pieniądze i gdzie ich szukać? / Agata Wittchen-Barełkowska

🔶 Opisy poszczególnych warsztatów

🔸 Warsztaty strategiczne / Artur Brzyski

Warsztaty strategiczne – część 1 (ok. 4h)
– określenie celów krótko i długoterminowych
– określenie grup odbiorców
– budowanie przypuszczeń na temat potrzeb i oczekiwań grup odbiorców
– budowanie j strategii dla działalności
– przygotowanie scenariuszy dla badania grupy odbiorców
Warsztaty strategiczne – część 2 (ok. 4h)
Samodzielne badania grupy odbiorców przez uczestników
– weryfikacja przypuszczeń dotyczących potrzeb i oczekiwań
– pogłębienie wiedzy w kluczowych obszarach strategicznych
– budowanie potwierdzonych w badaniach potrzeb i oczekiwań grup odbiorców
– aktualizacja strategii dla działalności
– aktualizacja celów krótko i długoterminowych
– budowanie pierwszych scenariuszy dla realizacji celów – organizacja, promocja, komunikacja,

Prowadzenie: Artur Brzyski
Zajmuję się projektowaniem strategii oraz strategią projektowania. Projektowanie, to co innego niż wymyślanie, więc do swojej pracy podchodzę metodycznie. Jako wolny strzelec pomagam małym, dużym i wielkim firmom w rozwoju, wdrażaniu innowacji oraz wykorzystaniu technologii. Z IK Pireus jestem związany od początku.

🔸 Warsztaty projektowe: piszemy wnioski! (4h) / Emilia Mazik

Warsztat prezentujący możliwe źródła finansowania projektów w sektorze kultury, ze szczególnym uwzględnieniem lokalnej specyfiki Poznania. Diagnoza potrzeb, syntetyczny opis projektu, czy wreszcie praca z harmonogramem i budżetem projektu to niezbędne elementy pracy nad każdym wnioskiem, którym wspólnie przyjrzymy się w trakcie 4-godzinnych warsztatów.
Dzięki uczestnictwu w warsztatach dowiesz się, między innymi:
– jak odpowiednio dobrać źródła finansowania do rodzaju projektu,
– jak pozyskiwać partnerów do projektów (merytorycznych, technologicznych),
– dlaczego rezultaty są tak ważnym elementem wniosków,
– jak wypełnić wniosek o dofinansowanie w najpopularniejszych konkursach miejskich i regionalnych,
– gdzie poszukiwać informacji o konkursach dotacyjnych.

Prowadzenie: Emilia Mazik
mgr kulturoznawstwa, spec. zarządzanie kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim, koordynatorka projektów w Fundacji Ad Arte, od ponad dekady związana z trzecim sektorem. Zrealizowała kilkanaście projektów w zakresie edukacji i upowszechniania kultury filmowej. Od 2018 roku przewodnicząca Komisji Dialogu Obywatelskiego przy Wydziale Kultury UMP.

🔸 Jak mówić bez wysiłku – podstawy emisji głosu w mowie (3,5h) / Ewa Maciorowska

Celem warsztatów jest opanowanie świadomego posługiwania się głosem – zharmonizowania intencji, oddechu, ciała, dźwięku. Nauczenie się jakie ułożenie ciała sprzyja swobodnemu wydobywaniu się głosu, jaki sposób oddychania umożliwia długie i głośne mówienie. Warsztaty prowadzone są w ciągłym ruchu; obejmują ćwiczenia relaksacyjne, ćwiczenia oddechowe, uczynnianie rezonatorów oraz ćwiczenia artykulacyjne. Warsztaty przeznaczone przede wszystkim dla osób pracujących głosem – prowadzących zajęcia w grupach (m.in. animatorów kultury, nauczycieli, trenerów).

Prowadzenie: Ewa Maciorowska
Trenerka Emisji Głosu i Wystąpień Publicznych. Prowadzi indywidualne i grupowe zajęcia dostosowane do potrzeb uczestników – najczęściej współpracuje z właścicielami firm, handlowcami, aktorami, lektorami, nauczycielami i wykładowcami, prawnikami, osobami na stanowiskach kierowniczych. Jest również Logopedą i Neurologopedą, zajmuje się diagnozą i terapią dzieci [alalia/SLI(opóźniony rozwój mowy), dyslalia (wady wymowy), jąkanie, Zespół Downa, zaburzenia ze spektrum autyzmu] i dorosłych [następstwa chorób i urazów naczyń mózgowych, afazja, dyzartria, dysfagia, zaburzenia głosu].

🔸 Social media dla małych i średnich instytucji kultury (5h) / Karolina Kulig

Szkolenie przeznaczone jest dla osób na poziomie średniozaawansowanym w obsłudze social mediów dla małych i średnich projektów i instytucji. Jego celem jest uporządkowanie i poszerzenie wiedzy dotyczącej wyboru kanałów komunikacji, doboru narzędzi, analizy grup docelowych i tworzenia angażujących treści. W czasie szkolenia w sposób indywidualny podejdziemy do wyzwań spotykających uczestników, próbując omówić i przeanalizować każdy z prezentowanych przez nich case’ów.

I Analiza potrzeb i wyzwań bieżącej komunikacji uczestników szkolenia
II Dobór kanałów komunikacji (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn)
III Analiza celów instytucji, potrzeb odbiorców i tego, co mówią nam statystyki
IV Tworzenie angażujących treści
V Rozsądne dysponowanie ograniczonym budżetem promocyjnym
VI Narzędziownik
VII Fuck-up stories
VII Podsumowanie

Prowadzenie: Karolina Kulig
PR-owiec, eventowiec, managerka kultury z niemal dziesięcioletnim doświadczeniem. Zajmuje się fundraisingiem, produkcją, promocją i komunikacją wydarzeń biznesowych, edukacyjnych i kulturalnych: festiwali filmowych, teatralnych i sztuki oraz filmów dokumentalnych. Absolwentka stosunków międzynarodowych, kulturoznawstwa i filmoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wykładowczyni Collegium da Vinci na kierunku event marketing.

🔸 Fundraising: Jak prosić o pieniądze i gdzie ich szukać? (4-5h) / Agata Wittchen-Barełkowska

Na warsztatach zostaną poruszone następujące tematy:
– Fundraising, definicja, źródła pochodzenia, zasady i zastosowanie. Powody, dla których ludzie wspierają finansowo organizacje społeczne.
– Fundraiser, jego rola i zadania oraz jego status w organizacji. Jak stworzyć materiały, które pomogą nam zdobyć finansowanie projektu? Teoria oraz przećwiczenie podstawowych mechanizmów fundraisingowych. Uświadomienie sobie wpływu każdego pracownika i wolontariusza organizacji na wynik działań fundraisingowych.
– Zachęcenie do przemyślanego stosowania narzędzi Fundraisingu w codziennych działaniach organizacji.
– Cykl relacji z darczyńcą.

Prowadzenie: Agata Wittchen-Barełkowska
Filolog polski, teatrolog, dziennikarz, pedagog. Od ponad 10 lat jest organizatorem i producentem wydarzeń kulturalnych oraz zajmuje się komunikacją i promocją kultury. Współpracowała z wiodącymi instytucjami kultury w Polsce i zagranicą: Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy, Malta Festival Poznań, Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Teatr Nowy w Poznaniu, International Cochran Piano Competition, Teatr Jaracza w Łodzi, Bayerische Staatsoper w Monachium. Zaangażowana w popularyzację edukacji opartej na praktyce. W Teatrze Nowym w Poznaniu stworzyła i zrealizowała autorski program edukacji teatralnej oraz działań z zakresu audience development. Współtwórca Studiów Podyplomowych Animator Teatralny na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w Poznaniu. Wykładowca Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Absolwentka Szkoły Pedagogów Teatru organizowanej przez Instytut Teatralny w Warszawie oraz Szkoły Przywódców Instytutu Wolności. Uczestniczka kursu CFR dla profesjonalnych fundriserów organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu. W NU Foundation pełni funkcję Prezesa Zarządu. Jej główne obszary działania to edukacja, komunikacja kultury i fundraising.

🔸 Crowdfunding jako narzędzie finansowania projektów (6h) / Jakub Sobczak

PolakPotrafi.pl jest największą i najdłużej działającą platformą finansowania społecznościowego w Polsce. Do końca 2017 roku udało się pozytywnie sfinansować ponad 1600 projektów, na które wpłacono w sumie kwotę prawie 21 mln zł!
Bazując na wiedzy i doświadczeniu, przedstawimy i wyjaśnimy, dlaczego to tu właśnie są ludzie i chcą finansować ciekawe i kreatywne projekty. Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się:
– jaka jest kondycja crowdfundingu w Polsce i na świecie oraz jaka jest jego przyszłość,
– jakie projekty zdobywają dofinansowanie,
– jak projektować i zarządzać kampanią,
– jakie są dobre praktyki projektów crowdfundingowych,
– jak podchodzić do finansowania społecznościowego od strony podatkowej i prawnej, dlaczego warto wybrać crowdfunding.

Prowadzenie: Jakub Sobczak
Prezes zarządu serwisu polakpotrafi.pl czyli znanej platformy crowdfundingowej.

🔸 Turkusowe filary organizacji / Malwina Janik / Turkusowy Poznań

Warsztat ma na celu wprowadzenie uczestników, osoby działające w inicjatywach kulturalnych i społecznych, w tematykę tzw. zarządzania turkusowego, czyli budowania samoorganizującej się struktury opartej na zaufaniu i odpowiedzialności.
W trakcie warsztatów za pomocą interaktywnej formy uczestnicy przekonają się, jakie są różnice pomiędzy organizacjami turkusowymi a tradycyjnymi modelami organizacyjnymi. Wskazane charakterystyki i różnice wynikające z innych wartości stojących u podstaw tradycyjnych modeli wprowadzą uczestników w świat Turkusu, czyli sposobu pracy, który opiera się na trzech filarach – samoorganizacji, pełni i celu ewolucyjnym. Każdy z tych filarów zostanie omówiony, a uczestnicy będą mogli doświadczyć praktyk związanych z budowaniem i wzmacnianiem każdego z tych trzech filarów. Liczymy na to, że warsztat pobudzi uczestników do dyskusji na temat alternatywy do tradycyjnego zarządzania prowadzonych inicjatyw. W efekcie będą mieć podstawy do podjęcia decyzji, czy chcą organizować pracę swojego zespołu w ten unikatowy, turkusowy sposób.

Prowadzenie: Malwina Janik oraz inni przedstawiciele inicjatywy Turkusowy Poznań

🔶 Warsztaty finansowane ze środków Miasta Poznania w ramach projektu realizowanego przez Fundację Otwarta Strefa Kultury “Pireus – Inkubacja, Aktywizacja i Animacja”.
#poznańwspiera

Inkubator
Kultury
Pireus

Koordynatorzy

Koordynatorka działań Inkubatora Kultury Pireus
Agnieszka Szablikowska - Trusewicz
tel. 607 609 269
Koordynatorka działań promocyjnych
Anna Golon

INKUBATOR KULTURY PIREUS
ul. Głogowska 35
60-736 Poznań


Koordynacja Inkubatora Kultury Pireus odbywa się w ramach projektu Pireus - Inkubacja i Aktywizacja, realizowanego przez Fundację Otwarta Strefa Kultury ze środków Miasta Poznania.